Monday 3 February 2014

aku

 Oleh : Nuriza Auliatami


yang terang dan gelap adalah aku
yang jauh dan dekat adalah aku.
yang pergi dan pulang adalah aku
yang berbicara dan diam adalah aku.
yang benar dan salah adalah aku
yang baik dan buruk adalah aku
yang cinta dan benci adalah aku
yang ada dan tiada adalah aku.

aku hanyalah sebuah kehampaan tak berujung.
aku hanyalah sebuah keberadaan tak berujung.
aku berawal dan berakhir di titik.
aku ada kau tiada
kau ada aku tiada
kau aku ada
kau aku tiada
aku ada
kau ada
aku ada
aku ada.

jangan lirik, aku dibelakangmu.
lirik, aku dibelakangmu.

sekali waktu kau hanya akan dipusingkan dengan "aku dibelakangmu".
berkali waktu kau akan paham "aku ada dimana mata itu memandang"
pandanglah aku
pandanglah ak
pandanglah a
pandanglah
pandangla
pandangl
pandang
pandan
panda
pand
pan
pa
p
.
.
.
.
.
.
.
.
.

-za-

No comments: